Шлях до сталого розвитку може бути пройдений великою кількістю поступових кроків

ADLER була однією з перших компаній у своїй галузі, яка з 2018 року стала екологічно нейтральною. У майбутньому ADLER зробить ще один великий крок уперед і перебуває на шляху до "Real Zero", радикального скорочення викидів CO₂. Ми поговорили із керівником проекту R&D Dr. Клеменсом Ле Леві.
29.07.2022

Пане Ле Леві, що саме мається на увазі під "кліматичною нейтральністю".

Кліматично нейтральна робота означає, що ваша власна робота не має негативного впливу на клімат. Щоб досягти цього, потрібно виконати три кроки: Ви повинні зафіксувати свої викиди CO2 і максимально скоротити ці викиди. Неминучі залишкові викиди зрештою компенсуються сертифікатами захисту клімату.

Як працює цей баланс?

Міжнародно визнані сертифікати використовуються для фінансування проектів у країнах з ринковою економікою і країнах, що розвиваються, ці проекти сприяють посиленню захисту клімату та навколишнього середовища - наприклад, гідроелектростанції або сонячні електростанції для екологічно чистої енергії або програми захисту лісів, оскільки ліси є важливим сховищем CO2. На кожну тонну CO2, яку ми викидаємо, купуємо сертифікат, який можна використовувати для економії тонни CO2 в інших місцях на Землі. Це створює глобальний баланс.

Однак ця компенсація не повинна бути "зеленим відмиванням", за допомогою якого людина "відкуповується безкоштовно". Кінцева мета повинна полягати в поступовому зниженні власних викидів, наскільки це можливо, а для цього важливо точно знати, які вони, і розрахувати їх якнайточніше.

Як реєструються викиди CO2 компанії?

Розрізняють три групи викидів. Області 1 і 2 - це викиди, які компанія виробляє безпосередньо: споживання енергії для виробництва, опалення будівлі або паливо для транспортних засобів компанії. ADLER виграє від того, що ми не маємо енергоємних виробничих процесів і ми отримуємо необхідну нам електроенергію з відновлюваних джерел.

Для клімату також важливими є паливо для наших транспортних засобів, викиди відпрацьованого повітря та природний газ або мазут для опалення - на щастя, тут ми можемо гнучко перемикатися і, отже, не залежати від подачі газу. Крім того, ми використовуємо каталітичне допалювання в УРЗ на природному газі та використовуємо отримане відпрацьоване тепло для нагрівання термомастила.

І які викиди враховуються в області охоплення 3?

Об'єм 3 включає всі непрямі викиди, які відбуваються в ланцюжку створення вартості. Для ADLER це включає виробництво та доставку окремих видів сировини, контейнерів або пакувальних матеріалів, переробку нашої продукції нашими клієнтами та утилізацію. Сюди також включені всі викиди, пов'язані з нещодавно придбаними системами, транспортними засобами та будинками, а також ділові поїздки та поїздки наших співробітників на роботу.

Як саме це значення взагалі можна визначити?

Це зовсім інше. Деякі області, такі як споживання палива або газу, можна визначити дуже точно, в той час як в інших областях ми в даний час все ще залежать від оцінок. Щоб точно визначити, які викиди виникають при виробництві в'яжучої речовини або при обробці нашої фарби окремими клієнтами, в деяких випадках нам все ще не вистачає точних даних.

Але в найближчі кілька років тут багато що зміниться, тому що, як і ми в ADLER, так і наші постачальники та клієнти також все частіше реєструватимуть свої викиди CO2, щоб у майбутньому у нас були все більш і більш точні значення.

Які з цих викидів зараз компенсуються ADLER?

Протягом кількох років ми реєструємо та компенсуємо всі викиди з Області охоплення 1 та 2. Крім того, ми також компенсуємо окремі області з Області охоплення 3: усі відрядження та поїздки нашої команди на роботу є кліматично нейтральними, як і наша потреба у папері та картоні. , наше комп'ютерне обладнання, наше споживання води та наші відходи. Загалом нас близько 4.

500 т CO₂ на рік, які ми компенсуємо екологічними сертифікатами для гідроелектростанції та проектом захисту лісу у Бразилії. У майбутньому ми хочемо реєструвати викиди не тільки для заводу ADLER у Шваці, а й для всіх торгових компаній та сервісних центрів. Але ми також хочемо дізнатися більше про інші області області охоплення 3, такі як викиди від переробленої сировини в майбутньому.

В даний час я дуже зайнятий дослідженням, узагальненням та класифікацією даних із різних відділів.

У майбутньому ці викиди треба не лише фіксувати, а й значно скорочувати, чи не так?

Точно, але ми це робили і раніше. Наші абсолютні викиди з палива, енергії та тепла знизилися на 18% з 2016 року, незважаючи на сильне зростання компанії за цей час. Відносно обсягу виробництва викиди фактично скоротилися на 44%. Ми продовжимо йти цим шляхом і в майбутньому, ще більш цілеспрямовано і послідовно, ніж раніше, і з чітко визначеними цілями.

Які ці цілі?

Ми орієнтуємося на так звані науково обґрунтовані цілі. У Паризькій угоді щодо клімату від 2021 року було погоджено обмеження глобального потепління до 1,5°C. Для цього необхідно в середньостроковій перспективі досягти так званого "чистого нульового стандарту" – ЄС націлився на 2050 рік. Це означає: у кожній країні може бути викинуто стільки CO₂, скільки "захоплено" рослинами, болотами чи океанами. Для цього необхідно скоротити наші поточні викиди на 90%.

Науково обґрунтовані цілі показують, як ми, як компанія, можемо досягти цієї мети.

Як можна досягти такого величезного скорочення викидів CO2?

Для мене є три основні принципи: ефективність, послідовність та достатність. Ефективність означає, наприклад, розробку енергозберігаючих методів виробництва чи покращення систем. Послідовність пов'язана з екологічно чистими технологіями, наприклад у транспорті, а також з круговою економікою, з переробкою відновлюваної сировини або рециркуляцією. Дуже важливою частиною є також достатність, тобто піддавання сумніву власної поведінки з усвідомленням того, що менше часто може бути більшим.

Простий приклад: якщо я йду на ділову зустріч та шукаю найкоротший маршрут, це ефективно. Якщо я подорожую не машиною, а потягом, це послідовно. Але якщо я взагалі не їду у відрядження, а проводжу відеоконференцію, то цього достатньо – саме там я зекономив найбільше викидів. Проблема в тому, що достатньо ресурсів часто суперечить економічному зростанню.

Пошук відповідних рішень для цього є одним із найнагальніших завдань нашого покоління. Тому що зараз ми живемо так, якби ми мали 1,75 планети. Європа експлуатує природу навіть утричі швидше, ніж вона може відновитись.

Який потенціал має ADLER для зниження викидів CO2 у необхідній мірі?

Великою проблемою є опалення будівель. Кілька місяців тому ми зробили тепловізором всі приміщення заводу, щоб виявити слабкі місця в захисних конструкціях і на їх основі визначити заходи.

В той час, як наші нові будівлі є енергоефективними і майже повністю кондиціоновані за допомогою теплових насосів ґрунтових вод, у існуючій будівлі існує великий потенціал економії не тільки в конструкціях, що захищають, але і в системах опалення та вентиляції. Наприклад, на виробництві 1 для здоров'я співробітників потрібна висока кратність повітрообміну. Тим паче важливо ефективно використовувати тепле витяжне повітря взимку за рахунок рекуперації тепла.

І, звичайно ж, наші новобудови у проекті "Фабрика майбутнього" теж збудовані за останніми будівельними технологіями та обладнані тепловими насосами та фотоелектричними системами. У довгостроковій перспективі підключення до мережі централізованого теплопостачання або електростанції, що працює на біомасі, також є захоплюючою перспективою екологічно безпечного теплопостачання. Але ці проекти мають бути продумані у регіональному розрізі та враховувати не лише потреби АДЛЕР, а й населення.

Тому ми знаходимося в контакті з містом та прилеглими компаніями для розробки екологічно безпечних енергетичних концепцій.

Другий великий шматок – це транспорт – тут є якісь конкретні плани?

В даний час багато робиться в галузі транспорту з низьким рівнем викидів, але, на жаль, на практиці ці технології мають лише обмежене застосування. Найбільш далеко просунулися вперед легковики. За останні кілька місяців ми протестували різні моделі і поступово замінюватимемо наші дизельні автомобілі електромобілями протягом наступних кількох років, хоча асортимент автомобілів та мережа зарядних станцій в даний час, як і раніше, є обмежуючими факторами.

Я дійсно сподіваюся, що буде набагато більше розвитку з погляду часу автономної роботи та можливості вторинної переробки. Крім того, в майбутньому необхідна електроенергія повинна бути отримана не тільки в ADLER, а й у всьому світі з відновлюваних джерел, щоб бути справді стійким.

Однак практичних систем для вантажних перевезень досі немає: маленькі електровантажівки не мають ні необхідної продуктивності, ні тієї дальності ходу, яка нам потрібна, а водневі вантажівки не допущені до перевезення небезпечних вантажів. Але я впевнений, що найближчими кількома роками і тут буде великий прогрес.

На мій погляд, центральне значення мають мультимодальні перевезення, тобто використання різних транспортних систем та все більша залежність від залізничного транспорту на великі відстані. Для цього нині спільно з нашими експедиторськими партнерами створюються залізничні концепції.

Чи є інші відповідні потенціали?

Як уже згадувалося, ефективність, звичайно, є проблемою: ви можете оптимізувати маршрути та використання вантажівок, а також скоротити порожні пробіги. Економити енергію можна за рахунок сучасних будівель та виробничих приміщень або за рахунок встановлення світлодіодного освітлення, яке ми вже використовуємо у багатьох сферах. Також важливо поставити під сумнів власну поведінку і подумати про те, що вам дійсно потрібно, а без чого ви можете обійтися.

Загалом, завжди треба пам'ятати: шлях до стійкості можна пройти лише безліччю кроків, і кожен із них, навіть якщо він сам по собі малий, веде трохи ближче до мети.

ADLER покриває частину своїх потреб енергії за допомогою високопродуктивної фотоелектричної системи.
Керівник проекту R&D Dr. Клеменс Ле Леві.